Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

Ätstörningar är verkligen pest... Men man måste alltid resa sig upp

Av Wanessa - 23 juni 2008 22:34

Idag har det varit en jättejobbig dag. Dåligt väder, PMS, jätteuttråkad var jag och aptiten nådde jättehöjder. Kalorierna var nog ok om man sprider ut dem på hela dagen (jag åt nämligen en massa mellan kl 10-14) men ångesten efteråt var jättejobbig. Kändes nästan att nu är mina friska dagar över och jag kanske hamnar i en sån där hetsätningsmaraton och lägger på mig typ 5 kg på en vecka och blir tvungen att köpa större byxor. Det är helt otroligt att bara den TANKEN gjorde att jag började gråta (var ensam hemma) och kände mig helt värdelös. Men sen tänkte jag enligt följande schema:


1. det är aldrig för sent att sluta stoppa i en massa skräp i munnen.

2. man går inte upp på en dag (vätska ja, men inte fett).

3. kolla dig i spegeln - du är snygg och het och väger 51 kg. Jag var t o m tvungen att hoppa runt till musiken iförd stringtrosor och ett sportlinne.


Sen satte jag mig på balkongen i kylan och satt bara där ett tag, sen kom mamma hem och då var det bättre eftersom man har mkt svårare att hetsäta när det är folk i närheten.


Kvällen bestod av 2 kortare promenader och en springrunda. Nu mår jag mkt bättre men visst påminner halsbrännan och den hemska stunden imorse då maten bara staplades upp i magsäcken utan ngn hejd.


Och så såklart tanken inför imorgon - ska jag äta normalt eller är jag för rädd för det och det är bättre att inte äta ngt imon för att kunna äta normalt i överimon? så läskigt... jag vet ju att svält slutar i hets så småningom. förhoppningtvis blir det sport och normal mat imon men så frestande att göra ett experiment - kan jag klara av att fasta 1 dag i veckan utan att hetsäta efteråt? hoppas hoppas det bara blir en "normal dag" imorgon. ska försöka få till en sån.


bara tanken på morgondagen får mig att känna jättehunger, vill bara gå ut i köket nu och ta en macka (eller fem:)) nu när föräldrarna sover. en enorm toblerone ligger på bordet bredvid mig också, farligt farligt:)) Men det blir inget sånt för jag har lärt mig:


JU SNABBARE MAN ÅTERFÅR KONTROLLEN EFTER DESS FÖRLUST DESTO BÄTTRE BLIR DET PÅ LÅNG SIKT.


folk utan ätstörningar fattar inte ett smack av den här meningen:))



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41


   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så ...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Ovido - Quiz & Flashcards