Alla inlägg under april 2009

Av Wanessa - 16 april 2009 08:56

Rubriken är det som så många måste förstå, det är inte den där muffinsen som är problemet, det är inte frågan om att vara "stark", "kunna säga nej till fikat". det vore så enkelt om det bara var det... Tyvärr bottnar problemet i att "dumpa den dåliga partnern man håller fast vid pga av ens dåliga självförtroende" eller "visa chefen att jag inte är någon man kan trycka ner i tid och otid" eller "sluta låta negativa människor påverka ens liv så mkt". Alla vi har sina egna problem. Jag har förstått PRECIS vad mina ätstörningar bottnade i, nu beter jag mig ganska "normalt" med maten, och varje gång min hjärna börjar tänka något "konstigt" kring bröd/pasta/kakor osv så börjar jag rota i mina känslor och jag hittar ALLTID svaret. Jag har blivit mkt bättre på att hantera mina personliga problem, som tack gode Gud inte är så många, och ännu starkare kan jag bli.

Lite om mig just nu, eftersom jag inte har skrivit på så länge - resan varit givande och trevlig, men med en obehaglig överraskning när det gäller en kollega. Vikten är ca 55, lever hälsosamt och springer/promenerar, siktar på mina gamla 52, 50 med tiden. Har både "bra" ch "dåliga" dagar, har jag en "fet" dag försöker jag ta tag i problemet såfort som möjligt och byta fokus till något mkt värdefullare än mat. Nu måste jag gå och plugga.

p.s Dagens bild är kopierad från msn.se och är döpt av jornalisterna till "Kurvvarning", vad är vårt samhälle på väg till?? hahaha säger jag bara:)

Ovido - Quiz & Flashcards