Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Wanessa - 13 juni 2008 13:28

Dagen är jättebra än så länge - nyttig frukost, lätt lunch, sprang och orkade mer än vanligt. Har t o m gjort lite övningar på golvet hemma.


Träffade mitt ex lite snabbt när jag tog en paus under min joggingtur. Mkt lägligt med lite bekräftelse nu mitt hjärta är brustet. Han sa "Du har aldrig sett så bra ut som nu" (och jag var svettig och hade mina jogginkläder på mig:)) Jag vet att det är sant, jag är snygg nu och det viktigaste - frisk från mina äs.


Dagens utmaning som jag klarade galant:

Att äta av det som man brukade hetsäta förut. Jag tog 2 färska dadlar (jag brukade hetsäta ett helt paket förut, och de är kaloririka de) och 3 st sådana där goda kaffebönor i mörk choklad. Och det känns jättebra att äntligen vara normal! Jippie!! Visst fick jag en chock när jag såg att förutom en massa godsaker hade mina föräldrar jättemkt pinnglass (!). Panik:)) Men jag vet att jag klarar det. Har det gått bra hittils så går det bra i fortsättningen med.


Dagens kärleksblaj:

Träffade en gammal kvinna när jag var ute och sprang/gick. Hon berättade sin kärlekshistoria - en snygg, lång militär träffade henne och de hade 2 dejter. Sen sågs de inte på 2 år. Och när de sågs så friade han. "Men vi känner ju inte varandra" sa hon. "Det tar vi hand om sen" sa han. Han var 13 år längre och hon är jättegammal nu så jag antar att han är död nu. De var gifta i 35 år. Alltså - lugnt, det kommer när man minst anar det!

Ovido - Quiz & Flashcards