Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Våren är här och humöret är på topp!

Av Wanessa - 8 maj 2009 17:14

Nu skriver jag äntligen här, blir inte så ofta nuförtiden. Har varit sjuk nu en hel vecka, feber och hosta, var något virus jag råkat ut för. Nu är det bättre, men bye bye till mina springrundor just nu:( Har ju precis byggt upp en så bra kondition!! Men så kan det vara efter man har varit sjuk, nu tar jag det lite lugnare och promenerar i lugnt tempo varje dag. Ska kanske göra lite övningar hemma också, då och då för att kroppen inte glömmer helt vad sport heter:) Men jag var iaf jätteduktig med mat! Har gått ner ett kilo, sakta och på rätt sätt. Just nu äter jag normal mat, lagad och i bra mängder. Väldigt normal har jag blivit, känns så skönt, ni kan inte ens tänka er! Efter ca 2,5 år av ätstörningar och allmänt knäpp relation till mat! Viktmässigt är det också helt ok, jag tycker äntligen om min kropp men jag har planer att gå ner 4 kg, mest av estetiska skäl, desperat är jag inte någonstans. Och den viktnedgången kommer att vara långsam, med mkt motion och rätt kost. Just nu väger jag 56 kg, målet är 52 kg. Mkt rimligt och realistiskt, kommer inte att kräva en massa uppoffringar eller en ny garderob. De kläder jag har kommer att sitta bättre bara.

Ikväll ska jag se "The House Bunny" med min älskling, en ny high-school-film, jag gillar sådana:) Här klistrar jag in en bild från filmen, en snygg bimbo:)

Ha en trevlig helg allihopa!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41


   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så ...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Ovido - Quiz & Flashcards