Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Wanessa - 16 juni 2008 16:42

Idag sprang jag och tog en lång promenad. Lunchen blev god och proteinrik. Jag har lagat lite mat till mina föräldrar och har upptäckt hur kul det egentligen är att laga mat! Så skönt att äntligen inte vara rädd för att smaka på maten (för att man tror att den kanske kan sätta igång en matorgie).


Ikväll ska jag träffa lite kompisar, också trevligt att inte vara rädd för eventuell oplanerad matbit. Idag är det dag 16 i mitt nya friska liv och i början av den här underbara perioden brukade jag fråga mig själv: "Är du frisk på riktigt nu eller är det bara en sån där anorektisk period du har nu som börjar med "vanlig mat" och slutar med 300 kkal/dag? Kan du ta en kaka JUST NU, spontant och inte börja skaka av ångest?" Nu har jag vant mig vid tanken att jag är frisk på riktigt nu. Jag KAN äta en kaka här och där, jag kan äta en "normal" måltid. Ingen svält och ingen hets längre. Bara sport i lagom mängder. "No games, just sports" - en NIKE reklam:)) från den där roliga filmen "Vad kvinnor vill ha" med Mel Gibson.

Ovido - Quiz & Flashcards