Alla inlägg den 22 juni 2008

Av Wanessa - 22 juni 2008 18:38

Jag haft det trevligt med min kompis idag men sen när jag kom hem var jag på ett jättedåligt humör. Sömnbrist inatt, aptit som man kan ha en vecka innan mens, rastlöshet, föräldrarna är hemma och gör absolut ingenting. Såå tråkigt det inte är sant. Jag åt en hel del, det regnar så jag kan inte springa. Är så less på mig själv nu! Att jag inte kan bara lägga mig ner i sängen och läsa eller ngt! Ja ja, det var ingen matattack i a f, sammanlagt idag var det nog ett helt ok antal kalorier. Och imorgon blir det det vanliga - bra mat, motion och bra böcker, och träffa kompisar.


Nu ska jag gå och läsa en bok och bara dricka vatten ikväll, annars sprängs min fina mage som äntligen är så fin och har fått i alldeles för mkt mat idag. Min enda tröst är att jag ändå tagit mig så långt att jag inte hetsäter och väger 51 kg. Imon är det en ny dag, en bättre sådan än idag. Jag antar att matbegäret idag berodde på den stora mängden löpning jag fick nu i 2 veckor, jag märker att mina ben börjar bli mer muskulösa. Och en sån kropp behöver mer mat. Jag får väl lyssna på de där böckerna som säger: "Lyssna på din kropp". Min kropp idag var jobbig och ville ha choklad och digestive kex:)) Men imorgon kommer min kropp att springa igen och äta keso och kalkon:))

Av Wanessa - 22 juni 2008 11:27

Jag ber om ursäkt för att jag inte skrivit här på några dagar, var mkt med familjen. Midsommar har varit lugn och jag överdrev inte med maten åt ngt håll. Dock igår åt jag för lite under dagen och sprang 2 ggr, visste att jag borde äta ngt mellanmål på kvällen men eftersom det är 1 vecka innan mens så fick jag en massa "ingen kille är kär i mig"-tankar:)) Där rök aptiten. Och gissa vad som hände? Jag kunde inte somna för kroppen var jättehungrig så jag var tvungen att gå upp mitt i natten och äta lite choklad. Sen somnade jag sött:)) (det var absolut inga stora mängder så det blev ingen ångest som tur var). Idag är det alltså dag 22 av mitt nya friska liv. Jej:))


Idag ska jag träffa en kompis, och det är bra det, för vädret här är så grått och det regnar (blev bara en kort spring/promenad-runda idag, ska springa senare) och det är hög risk att man sunkar ner sig. Jag har redan tänkt tanken: "Fan att jag ska träffa henne, skulle vara mysigt att stanna hemma med föräldrarna och potatisgratängen:))". Men jag vet att den livsstilen är borta för alltid, tack gode Gud!!! Nu ringer jag inte längre till folk och ställer in träffar för att kunna hetsäta i lugn och ro. Så nu sitter jag här nyduschad, ska sminka mig fint och på med tajta stuprörsjeans i storlek 34:)) Ha det så bra allihopa och ta hand om er eftersom (citerar från Sex and the city säsong 6, sista avsnittet):

"THE MOST IMPORTANT RELATIONSHIP YOU HAVE IS THE ONE YOU HAVE WITH YOURSELF".


Ovido - Quiz & Flashcards