Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Wanessa - 10 juni 2008 00:40

Om man har kul och träffar roliga människor eller har mkt i skolan så blir man så hög på upplevelserna att man struntar i mat ibland. Vanliga människor gör det till en viss gräns men äs-folket kan lugnt ligga på svält-nivå i sådana situationer. Man tänker - "det händer så mkt kul att jag inte äter ngt". Man blir riktigt hög på alla bra upplevelser, man är tom i magen och känner sig duktig och fri, man känner att man verkligen förtjänar det där roliga eftersom man inte äter ngt. Jag tänkte alltid så, och speciellt när killar var inblandade - jag åt ingenting om jag skulle på dejt eller träffa min pojkvän eller ha sex. Men sen har jag insett - det håller inte i längden! Man kan inte ha roligt jämnt och när man var tillbaks i "den vanliga vardagen" igen så var kroppen utsvulten och jag hetsåt som bara den. Idag är det dag 10 i "mitt nya friska liv". jag åkte till en annan stad med en killkompis och såklart ville jag inte alls äta frukost men jag tvingade i mig ett kokt ägg och lite sallad (nyttigt som fan:)) för jag visste att om jag ger efter och hoppar över måltiderna så slutar allt i en hetsätningsattack såfort killen går hem och jag är ensam. Och det lönar sig att äta och inte svälta! Vi åt en nyttig lunch tillsammans och på kvällen åt jag jättelite hemma och det känns toppen. Nu hoppas jag att imorgon blir det en till "frisk" dag. Som jag sa tidigare - jag tar en dag i taget (och hoppas att jag vänjer mig vid det hälsosamma mönster och mitt liv förblir friskt i fortsättningen, livet ut. That is my plan:)).

Ovido - Quiz & Flashcards