Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Tillbaka efter ett uppehåll

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41

   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så gott det går men tiden räcker inte till ibland. Men det är väldigt bra för sådana personligheter som jag att vara sysselsatt, då blir jag inte rastlös och uttråkad.

Det går bra med maten iaf, peppar peppar ta i trä:) Jag äter normal kost, 3 ggr per dag och 1 mellanmål. Unnar mig efterrätter ibland, ngn gång har det väl hänt att jag fick ångest av att ha ätit en muffins men det går ändå bra för det mesta. Väger 55 kg nu, och FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV känns det som att det här är min idealvikt och jag känner att jag är vacker och att jag duger! underbar känsla. Går jag under 55 kg känner jag mig trött och i obalans, sötsuget ökar och risken att bli besatt likaså. Dessutom när jag tänker tillbaka på hur hungrig jag var hela tiden på den tiden då jag gick på hårda dieter, så vill jag inte ha det så igen. Jag förtjänar bättre.

Jag säger absolut inte att jag är sådär 100 % frisk från mina ätstörningar, nej, det "tänket" kommer alltid att finnas i mitt liv, men jag är ändå ganska så normal nu, jag måste bara planera mina måltider lite mer noga än "vanliga människor". Och välja bra mat med tanke på mina matallergier och känslig mage.

En annan sak som bidrog avsevärt till att jag mår bättre nu är mina nya kläder!!! jag gjorde mig av med mkt gamla kläder som bara låg där och samlade damm och tog plats - gamla, omoderna, vissa billiga och slampiga, vissa alldeles för små i storleken. De som var för små kändes som ett mentalt fängelse!! de bara låg där och hånade mig: "Ha ha! du kommer aldrig mer att komma in i de här byxorna! och riktigt dyra var de!" Nu låter jag konstig, men jag hatade verkligen de där kläderna:) Det var riktigt skönt att skänka dem! Nu har jag en massa nya kläder, snygga och moderna, KÖPTA EFTER MIN KROPPSFORM (som sagt, stor är jag inte, väger 55 kg, har storlek 36 och 38 på vissa saker), sitter bra på kroppen och jag använder dem ofta, inga sådana där onödiga impulsköp som man inte kan använda i vardagen.

jag kommer nog inte att skriva här så ofta. kanske lite här och var, har alldels för mkt i skolan, men det är skönt att ha den här bloggen och skriva av sig lite, kanske hjälpa andra tjejer som kämpar med det här med maten och kroppsuppfattning. Ta hand om er, kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Av Wanessa - 1 juni 2009 00:41

Jag förstår inte ibland vad det är för fel på mig... Jag haft en jättebra dag, gjort roliga saker och sen när jag väl kom hem och skulle se på en film och lägga sig blev allting bara skit. Tankarna kom, alla möjliga, blev jättehungrig (vet inte om de...

Ovido - Quiz & Flashcards