Alla inlägg under augusti 2008

Av Wanessa - 30 augusti 2008 19:28

Ja, livet är verkligen oförutsägbart. Allt kan vända på mkt kort tid. Nu är jag äntligen lycklig och är tillsammans med en helt underbar kille. Allting känns jättebra och jag känner mig väldigt harmonisk.

Det går fortfarande bra med maten, jag har disciplin och har äntligen börjat älska mig själv på riktigt. Precis som jag är, fast ändå "trying to reach perfection". Jag har höga krav på mig själv men man kan inte åstadkomma framgång till ett alldeles för högt pris. Jag är mer långsiktig och lugn nu, tar en dag i taget.

Jag spenderar mkt tid och energi på mitt sociala liv och det är helt underbart! Tänk att för ett år sen kunde jag tänka "Nej, jag kan inte följa med på middag/fika/krogen för jag känner mig så tjock". Människor som man tycker om ger en otrpligt mkt positiv energi.

Nu ska jag ha en lugn kväll med mig själv, slappna av, dricka gott te, städa på rummet, göra i ordning räkningar och bara leva:)) Lyssnar på Lugna Favoriter nu och ser ljust på framtiden. Ha en trevlig lördagkväll allihopa!

Av Wanessa - 25 augusti 2008 09:43

Som jag skrev i titeln, vi kan verkligen påverka mer än vad vi tror. Visst mkt ont händer utan att vi kan göra ngt åt det - olyckor, sjukdomar, olycklig kärlek eller andra människors handlingar.

Jag är fortfarande frisk från mina ätstörningar och det känns underbart. Men jag har också blivit mer disciplinerad när det gäller andra saker också. Visst kan jag ha mina korta perioder av slapphet men dem har väl alla.

Jag har lärt mig på sistone att det är så kul när man är aktiv och hinner med mkt under dagen. För mkt grubblande är verkligen jättedåligt. Men det gäller att verkligen hitta orsaken till grubblandet och om problemet är olösligt eller rentav löjligt är det bara att överge den där fixidén. Som jag nämnde tidigare så är min destruktiva relation med en viss kille äntligen över och det känns att livet har blivit sååå mkt lättare! Som det är i tecknade filmer - klarare färger,fåglar börjar kvittra och en skön musik börjar spela:))

Jag gör mitt bästa för att ordna mitt privatliv men kärlek handlar ju om "free will" (som i den där roliga filmen "Bruce, the almighty") och jag kan inte tvinga ngn att älska mig. Ja, vi har en viss makt över våra liv men kärlek har en alldeles egen makt som alltid har rätt.

Nu ska jag fortsätta med min aktiva dag, måste till stan nu och hämta mina omklackade skor. Förresten, jag köpte helt underbara feststövletter, i guld. Ja, skor är verkligen en av de bästa humörhöjare ever:))

Dagens bild: Angelina Jolie för klädmärket St. Jones. Otroligt elegant kampanj!

Av Wanessa - 18 augusti 2008 17:09

Skriver inte lika ofta här längre, kommer att ha fullt upp nu när skolan börjar. Hade en hel del saker att ta hand om/fundera över/klara av. Ätandet går väl upp och ner. Men just nu mår jag jättebra och är fortfarande tillfreds med min kropp och mina matvanor. Äter jag kakor så dör jag inte av ångest utan promenerar bort dem sen.


Jättenyhet - packat ner vågen i lådan under skrivbordet under en massa skokartonger. Går efter spegeln, kläderna och känslan nuförtiden. Känns underbart!


En annan nyhet - nu är jag brunett och trivs jättebra så. Nytt hår -> nytt liv:)) Har även ändrat formen på ögonbrynen. Känner mig jättevacker. 


På kärleksfronten - lugnt och fint, singel och lycklig. Den destruktiva relationen jag haft är över sen ca 1,5 månader tillbaks och jag är fri. Tar hand om mig själv och "väntar och ser".


Dagens bild: Christina Ricci, en vacker skådespelerska och jag tycker om hennes stil väldigt mkt.  

Av Wanessa - 13 augusti 2008 12:18

Nu är jag tillbaka på den här bloggen igen. Jag kom hem 1 augusti men haft så mkt att göra, dessutom var det lite kärlekstrubbel och deppigheten var ett faktum ett tag. För mkt kakor var också ett faktum:)) (förresten de där amerikanska OREON kakor är helt underbara).

Men nu är jag tillbaks i "det nyttiga och det sportiga" och skriver här om mina funderingar kring ätstörningar.


Min sommar kan jag sammanfatta med några punkter:

- är fortfarande frisk och har inte fått något återfall

- har haft några svårare perioder som t ex PMS och då blev det mer mat än vanligt men jag åt för att det smakade gott och inte för att det var en hetsätningsattack

- har varit fysiskt aktiv och sprungit, promenerat

- har gått upp ca 3 kg (pga att jag verkligen njöt av semestern) och fick ångest över dem. Men sen insåg jag att 3 kg är verkligen inte mkt och jag kan bli av med dem ganska lätt. OBS! absolut inte med svält!


Igår simmade jag och det var jätteskönt, idag blir det långa promenader eller springa eller gym. Maten är i balans och det är nyttiga, regelbundna måltider som gäller. Jag kommer att skriva så ofta jag kan, har verkligen saknat att blogga! jag har läst era bloggar, det jag har missat medan jag var bortrest och så följer jag dem nu såklart.


Dagens bild: Carla Bruni. Jag tycker hon är jättevacker och sjunger så fint!


Ovido - Quiz & Flashcards