Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Fan vad man blev kräsen!

Av Wanessa - 22 maj 2009 00:11

I det här inlägget tänkte jag berätta om att jag har upptäckt att med åldern blev jag mkt mer kräsen, på ett bra sätt. Jag har verkligen börjat älska mig själv mer, halleluja:) När jag kände på hur det är att väga 52 kg duger inte ngt annat för mig nu. Idag vägde jag 56 kg och det känns bra att vara hälsosam nu. Enligt mitt gamla tankemönster skulle jag gå ner de här 4 kilona på typ 2 veckor med intensiva metoder, men nu är jag smartare och kommer att ge min kropp mer tid för att inte gå upp allt igen. Jaja, det var viktuppdatering det:) Nu till det viktiga - att vara kräsen:

Trots att det inte är ngn katastrof med vikten så vill jag inte använda en massa tajta saker, eller klackar. Det bara inte går. Jag vet att jag ska ner i vikt och under den tiden vill jag bara gå i diskreta (OBS! fortfarande fina, inte sunkiga!!) kläder, bekväma skor, helst lite sportigt så jag kan gå snabbt när som helst. Mina minsta jeans som jag skrev tidigare kan jag inte använda just nu men de som är lite stretch o inte är jättetajta går jättebra att använda, egentligen ja, MEN - jag kan bara inte visa mig i ngt som omsluter rumpan och låren tajt på ngt minsta lilla sätt! Märk väl, det är absolut inte ngt slags självhat eller skam eller depression, nej nej, det är bara att mina krav på mig själv har höjts men samtidigt har jag så mkt bättre självförtroende nu jämfört än förr, så det känns bara "jag vill ha allt eller inget" eller "i won't settle for less than the best". Så jag ger mig bara lite tid för att sen glänsa i jeans i storlek 26:)

Sen tror jag också att tidigare skulle jag dra på mig för små kläder för att på ngt sätt straffa mig själv, "sporra mig själv" genom att inse hur ful jag var och hur kläderna satt åt osv. Nu behandlar jag mig själv mkt bättre, jag anpassar ÄNTLIGEN mina kläder EFTER MIN KROPP och inte min kropp EFTER MINA KLÄDER. Så enkelt är det, och ändå hade jag sådana problem med det här "fenomenet", det är ju bara: (OBS! nu menar jag "friska tillstånd", när man inte utövar några beteenden som har med ätstörningar att göra):


smal - man tar på sig sina minsta kläder, man är nöjd och inne i en "bra period"

gått upp lite, alla kan ha sådana perioder - lite lösare kläder tills man går ner igen ELLER

gått upp - köp större kläder


Nu i slutet måste jag tillägga att jag har blivit så bra på att laga mat nu när jag beter mig normalt med maten! jag älskar ju att laga mat! och jag är så bra på det, det har blivit en stor njutning och ett bra intresse.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41


   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så ...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Ovido - Quiz & Flashcards