Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

Fortfarande en bra bit att jobba med, kommer nog alltid att finnas något...

Av Wanessa - 30 maj 2009 00:35

Trots att jag kommit helt otroligt långt med att bli frisk från ätstörningar, panikångest, dålig självkänsla så kommer det dagar då saker och ting känns jobbiga. Jag har ätit och tränat bra nu, men det går så himla sakta att gå ner i vikt!!! fortfarande mellan 56 och 57 kg, men mkt närmare 56 dock. och nu har jag mens OCH har haft min "unnardag" (fredag) och den måste jag ha annars blir det svårt att "vara duktig" i längden. det där med mens - kroppen svullnar då och vågen visar det såklart, har svårt att acceptera det, trots att jag vet att allt e ok. En mkt god nyhet är att jag inte alls tyckte att det var "helt gudomligt" med en unnardag idag. ja, det var trevigt att äta lite kakor men jag var inte helt i extas som förr i tiden o jag ville inte ha en bit till.

En annan sak jag tänkte på - Monica Geller i "Vänner". Hon var ju jättetjock och sen blev värsta heting OCH en mästerkock. Jag kan verkligen relatera till det. När man har en ätstörning och speciellt när man hetsäter så har man på ngt sätt inte respekt för maten. Man känner knappt smaken, man äter ur burkar, man slänger rester som egentligen kan sparas men man är så rädd för att äta upp allt (jag kommer ihåg hur jag desperat slängde köttbullar-rödbetssallad-mackor ut genom fönstret ner i snön). Nu när jag äter normalt har jag upptäckt hur gott det kan vara att laga god och nyttig mat. Jag skulle lugnt kunna jobba med mat, lätt. Jag lagar nu varierad och utsökt mat till mig själv, bjuder gärna min pojkvän på olika godsaker, pratar ibland om olika recept med mina vänner, besöker delikatessaffärer. När jag äter bryr jag mig om att lägga upp maten fint, hacka allt som man ska osv. Missförstå mig inte, jag har inte blivit en pedant-freak, allt med måtta:)

Här är det en bild på Christina Ricci, såg en bit av en tårdrypande film med henne - "Pumpkin", grät jättemkt på slutet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41


   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så ...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Ovido - Quiz & Flashcards