Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Wanessa - 5 juni 2008 18:49

Ja, här är hennes make då:)) Så snygg och rik:))

Angående mathysterin och äs, en sån man skulle bara tycka det var jobbigt om hans tjej höll på att svälta sig eller hetsäta. Man måste verkligen vara frisk och ha en bra relationen till maten. Alldeles för många bitar i livet kan rasa p g a den här hemska sjukdomen. Jag är bara 21 år gammal och jag har redan förlorat en hel del viktiga saker i livet p g a mina matproblem, och gått miste om mkt kul också. Så nu är jag glad att jag tagit mig ur det hela och jag jobbar varje dag på att fortsätta i samma tempo. Jag gillar verkligen mitt nya liv. På de här 5 dagarna som jag varit frisk från äs har jag utsatts för en hel del "tester" - alltså situationer som lockade till svält eller hetsätning. Men jag stod emot och så tänker jag fortsätta livet ut.

Av Wanessa - 5 juni 2008 18:36

Idag är det dag 5 i mitt nya friska-från-ätstörningar-liv. Det känns jätteskönt! Jag har helt bytt fokus från mat till det verkliga livet. Min dag består av 1 träningspass, nån promenad här och var och mkt kontakt med vänner eller familj (familjen i telefon nu innan jag kommer och hälsar på dem). Skolan är över och jag har klarat alla tentor! Jag är så stolt över mig själv. Ok, mitt privatliv är inget att ha, men det kommer, jag är stark och uppskattar mig för den jag är - smart, vacker, social.

Idag har jag ätit:

- 1 knäckebröd med 1 kokt ägg och kaviar

- 2 små knäckebröd med smör och 1 måltidsersättning (Nutrilett)

- 2 små bitar stekt strömming, 1 måltidsersättning (Naturdiet)

Dagens relationer-psykologi-diskussion: det är bara att inse - vi tjejer kommer aldrig att veta vad det är killar vill ha. Det är alltid ngt, antingen en vältränad kropp eller extensions, en kille ville t o m att jag skulle bli brunare m h a diverse produkter som selftan, brun-utan-sol, soldusch osv. Jag gav inte efter, jag älskar min hud och det räcker med vanlig sol, gillar inte kleta på mig saker och se ut som en zebra på vissa ställen för man kan ju aldrig få det jämnt. Min policy nu är att njuta av singellivet, utvecklas så mkt som möjligt, träna och vara frisk och vältränad, inte falla tillbaka i äs-träsket och hitta en kille som kommer att älska mig precis för den jag är.

Dagens bild: en rysk modell, Oksana Andersson, som gifte sig med en framgångsrik fotbollsspelare, Wilhelmsson. Jag blir inspirerad av hennes hälsosamma kropp (bortsett från silikonet då:)) och snygga klädstil. I nästa inlägget lägger jag upp en bild på hennes man.  

Ovido - Quiz & Flashcards