Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Wanessa - 1 juni 2008 22:24

Faktumet att mitt privatliv har kraschat stort har resulterat i att mina ätstörningar började blomstra helt otroligt mkt igår. Jag ryckte upp mig dock och i gårdagens inlägg förklarade jag mig frisk. Idag har jag ätit onyttigt men i mkt mindre mängder än under en "matattack" och jag kände inte så mkt ångest. Så, technicaly, har jag inte fallit tillbaka och varje dag blir nu som en kamp. Idag blev det ingen vanlig mat alls utan bara onyttigheter, mängderna var inte enorma som sagt:

- 200g havrekakor

- 250 g glass

- 3 små små chokladkakor

- 2 påsar måltidsersättningar x 100 ccal

Som sagt, ingen matattack, mer en dag med kakor och choklad och inget annat. Ett nytt beslut jag tagit - bli en "nykter" mataddict. Alltså inget onyttigt alls. Ingen choklad och inga kakor alls. Kan inte hantera det, jag kan leva utan sånt.

Dagens bild: havrekakor som satte igån en farlig spiral idag.

Av Wanessa - 1 juni 2008 04:24

Ja, precis som rubriken säger - idag, 1 juni 2008 kl 04:04 har jag förklarat mig själv frisk från min ätstörning (som var hetsätningar i stressiga situationer, diverse tröstätande). Mina matproblem började i mars 2005 och 3 år med den här skiten räcker gott och väl. Så nu börjar mitt nya liv. Jag ska återta kontrollen över mitt ätande och gå ner de sista kilon så jag slipper oroa mig i olika sociala sammanhang om hur jag ser ut. Anledningen till det hårda beslutet har varit den hemska dagen igår med mkt emotionell stress i mitt turbulenta privatliv. Har jag överlevt de händelserna igår kan jag överleva allt. Och jag behöver ingen mat för att trösta mig med.

Nu blir det detox i några dagar för att rena kroppen. Detox är bara ett finare ord för svält:)) Och sen blir det måltidsersättningar ett tag, efter det - kontroll, kontroll, kontroll. Nu är det på riktigt, jag tar en helt annan riktining i mitt liv nu. Under tiden jag skrev den här bloggen så var jag oxå motiverad och bestämd men jag tillät mig ändå svackor, motgångar och s k "ätardagar". Nu är det slut på det. Problem kommer alltid att finnas men matintaget och den fysiska hälsan kan jag påverka. Nu är jag hård mot mig själv samtidigt som jag vårdar min kropp istället för att misshandla den med en massa skräpmat. Fr o m nu ska jag även skriva i den här bloggen vad jag äter så att jag håller motivationen och disciplinen vid liv.

Dagens bild: Nicole Richie såklart. En mullig tjej som blev till en size zero och behåller den vikten, även efter att ha fött barn. Nu ska jag fan också bli drop dead gorgeous!!!! Inga ursäkter godtas!

Ovido - Quiz & Flashcards