Alla inlägg under oktober 2008

Av Wanessa - 14 oktober 2008 23:20

Den här kvällen kände jag inte för att plugga, har ändå jobbat på bra både idag och igår. Imon är jag ledig och ska plugga hela dagen så det är bra att jag tagit en ledig kväll nu. Så jag har surfat, ordnat tekniska saker med skolan, lagt upp mitt tentaplugg, kollat på tv, skrivit här på bloggen. Och nu kom jag på att tänka hur himla svårt det var för mig förr att bara slappa så här. Var jag rastlös så sprang jag direkt till affären och en hetsätningsattack var ett faktum. Tankegången var ungefär så här:


orkar inte plugga eller vara duktig idag -> är en dålig människa för det -> orkar inte träffa folk just nu -> fy vad asocial jag är -> ångesten börjar komma för att jag inte gör ngt vettigt -> nu går jag och köper bara ngt litet gott -> nu blev det mat och sötsaker för en hel fest -> jag är så dålig och äcklig att det är lika bra att göra sig av med skammen och äta upp maten -> nu däckar jag och sover så blir det svält imon.


Hemska kvällar var det. Istället för att acceptera den enkla sanningen - nu är jag trött på att vara duktig så nu ska jag bara vara själv och göra ngt trevligt.

Dagens bild: så här bra såg Britney Spears ut innan hela hennes liv gick i kras. Men nu har hon tagit sig upp ur träsket och jag håller tummarna för henne. Hon är bäst!



Av Wanessa - 14 oktober 2008 22:04

Som ni märkt så skriver jag inte så ofta längre. Dels för att min kurs tar jättemkt tid och dels för att jag koncentrerar mig på min nya livsstil som då är supernyttig mat och lagom med motion. Det känns att jag äntligen hittat matvanor som jag trivs bäst med. Visst, jag äter ganska strikt men så här bra har jag inte mått i hela mitt liv! Jag svälter mig inte och jag hetsäter inte. Allt jag äter är valt för att tillföra kroppen det bästa. Motionen är inte överdriven, inga galna gympass som får en att tuppa av. Jag powerwalkar, cyklar och tränar pilates. Perfekt för min kropp och mitt psyke.

Saknar varken cigarretter eller skräpmat. Chokladsmaken får jag från mina proteinbars. Idag är det dag 22 av mitt "nya liv". Visst, jag har skrivit "nya liv" för några månader sen, då var det seger över det värsta, de okontrollerade matorgierna. Nu är det mer som början på ett allmänt nyttigt liv utan tvångstankar kring mat. Dessutom försöker jag prioritera det viktigaste i livet överhuvudtaget. Jag är mer ansvarsfull när det gäller mina studier, jag är mer sparsam med pengar och jag försöker att vara en bra flickvän. Min älskling förtjänar en glad och lycklig tjej vid sin sida, mig alltså:)) Efter allt han har gått genom med mig - depressioner, godispapper över hela golvet, högar av odiskade tallrikar, jag snodde t o m hans mat när han minst anade. Jaja, allt det där tillhör det förflutna. Men det är ett helvete att bo ihop med en kille när man lider av bulimi. Nu är det skönt att kan komma in till mitt rum och jag behöver inte att gömma en massa mat under sängen eller ballerina-kex i garderoben:)) Jävligt mkt jobb och snack och bloggande och pengar jag har lagt på att bli frisk. Skönt att jag blev frisk till slut. Och så snygg är jag nu! En riktig heting:))

Av Wanessa - 5 oktober 2008 11:34

Vädret är hemskt idag men jag ska ändå ta en promenad sen. Finns inte ngt sånt som dåligt väder, det finns dåliga kläder. På med regnjacka, tusen tröjor under och ett megastort paraply ska med.

Det går fortfarande bra med maten, så här nyttigt och rätt har jag inte ätit på väldigt länge. Jag har helt enkelt riktat min enorma inre energi och min förmåga att bli besatt i rätt riktning, riktning som heter "älska dig själv". Jag tycker verkligen om mig sjäv nu. Visst, jag försöker att gå ner i vikt och jobbar ständigt på mitt yttre men på det stora "inre planet" så älskar jag verkligen mig själv. Fler och fler val jag gör handlar om vad som är bäst för mig.

Igår gjorde jag en ansiktsmask - Clinique 15-minutes-facial. Rekommenderas!

Idag är det dessutom EXAKT en MÅNAD sen jag slutat röka. Stort grattis till mig!!!! p.s Det går att vara smal och äta nyttigt utan att röka:))

Idag ska jag bara plugga och försöka hinna med skolan så mkt som möjligt. Promenad, som sagt, ska jag ta för vikten får ju inte stå still. Ska på en stor fest 25 oktober, måste look fabulous:)) Och ikväll blir det "Oskyldigt dömd", ja, jag vet att det ät töntigt att se på sådant, "filmens mästerverk":))

Ovido - Quiz & Flashcards