Direktlänk till inlägg 12 juni 2008

Första dagen av testet är avklarat och motivationen är på topp

Av Wanessa - 12 juni 2008 23:44

Nu är den här långa dagen slut. Tåget var 2 timmar försenat och jag var jättetrött. Killen som jag skildes från fick mig att gråta jättemkt både på tåget och när jag väntade på att pappa skulle hämta mig. Men men, that´s it, det är slutgråtet, nu ska jag njuta av min sommar.


Det gick jättebra med maten. Jag svälte mig inte men åt inte för mkt heller. Kände att det inte ens var ngn matattack på gång (kärlekstrubbel tog bort fokuset). Så tänker jag fortsätta.


Framsteg idag:

- åt inget onyttigt trots att det är hav av godsaker hemma

- varit ute och sprang 30 min + en lång promenad med pappa

- grät inte ngt mer

- upptäckt att när jag var sjuk i äs så grät jag aldrig, alla känslor drunknade i matorgier. Nu kan jag hantera kriser som normala människor - gråta häcken av mig, skriva arga sms, svära och snacka skit om alla killar i världen

- köpte jättebra mat och sa till pappa att jag absolut inte ska svälta mig utan tänker faktiskt äta av all den där goda maten. Han blev så glad!


Trots alla kriser och problem med andra människor så går livet vidare och det som består är jag själv och min hälsa. Om 7 minuter är klockan 00.00 och dag 13 av mitt nya friska liv börjar. Imon blir det mat, skönt att konstatera det:)) och jogging. För första gången på länge känns det faktiskt att jag duger. Att jag inte behöver straffa mig imon med svält eller hetsätning bara för att ingen kille älskar mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41


   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så ...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Ovido - Quiz & Flashcards