Direktlänk till inlägg 12 juni 2008

Positiv, förväntansfull men ändå ångest:))

Av Wanessa - 12 juni 2008 00:46

Imorgon åker jag. Har alltid svårt att sova natten innan jag ska göra ngt nytt och kul.


Dagen har varit:

- mer mat än jag trodde, t o m glass MEN det positiva är att jag inte kommer att vara sugen på sötsaker imorgon när jag är i en situation som kan trigga igång en hetsätningattack. Living - learning:))

- har fortfarande inte packat och inte diskat, kommer att sova fjutiga 4 timmar eller så, men jag kommer att sova på tåget


Ångest av "det goda slaget":

När jag är stressad eller mår dåligt fär jag ångest och det är hemskt. Men idag, nu innan jag ska åka och utsättas för en massa nya intryck, känner jag en annan typ av ångest. Jag kan inte sova, jag försöker att komma ihåg alla saker jag ska ta med/göra/säga/fråga/äta/inte äta. Jag har t o m tänkt på hur jag ska ha min träning där. Ja, alla med äs-problem är perfektionister.


Nytt som inte var aktuellt när jag var djupt sjuk i äs:

Nu slipper jag tunga väskor! Förut brukade jag alltid ta med mig stora lass med kläder, skor, smink och en megapåse med accesoarer (jag skämtar inte - lass med halsband, armband och hårgrejer!). Jag försökte på ngt sätt kompensera mitt dåliga självförtroende med en massa kläder, jag ville inte fokusera på min fula kropp, jag ville istället tänka på klädernas variation. Jag tänkte undermedvetet: "Jag är ful och tjock och osäker. Jag måste ge mina nära och kära något annat att tycka om, jag måste glädja dem med ngt jag har. Ett vimmel av kläder tar bort deras uppmärksamhet från min kropp och mina äs och de kommer att tycka om mig". ALLT handlade om andra! Nu tar jag med mig bekväma, söta kläder, en lagom mängd. Nu handlar min sommar FÖR FÖRSTA gången om upplevelser, människor jag tycker om, personlig utveckling och saker som jag mår bra av (t ex sport då, sportkläderna åker med såklart:)).


Dagens bild: Sex and the city the movie som jag ska se den 21 juni, längtar!!! (har sett den redan, men vill se den på bio). Såhär kul kan man ha när man njuter av vänskap och inte har äs. Hoppas hoppas att vi tjejer som har våra matproblem tar oss ut ur helvetet och kan leva ett så normalt liv som möjligt.


Vilket långt inlägg det blev:)) Nu ska jag gå och packa, diska, ta tag i saker och lämna mitt hem i ett perfekt skick. God natt mina kära läsare, jag hör av mig när jag är framme imorgon!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41


   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så ...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Ovido - Quiz & Flashcards