Direktlänk till inlägg 11 juni 2008

Utseendefixering kommer alltid att vara en stor del av mitt liv

Av Wanessa - 11 juni 2008 13:21

Idag är det sista dagen innan jag åker till mina föräldrar. Ser verkligen fram emot det men vet att i sådana situationer (när rutinen bryts och man kommer att utsättas för att en massa nya människor bedömmer ens kropp) ökar risken för en "dålig dag" med "dålig mat". Men jag ska vara stark idag och packa.


Tankar jag INTE SKA tänka idag (de tankarna brukade jag tänka när jag hade mina ätstörningar):

- "Jag äter en massa onyttigt idag och svälter imon, jag åker ändå tåg och där finns det ändå ingen mat (bistrovagnen får jag inte gå till)

- "Jag måste vara smal och utsvulten när jag träffar människor jag inte sett på länge, annars bryter jag ihop och isolerar mig så mkt som möjligt"

- "Jag måste äta ytterst lite när jag är tillsammans med andra" (sådant, som vi alla vet, brukar sluta i att man går upp mitt i natten och länsar föräldrarnas skafferi)

- "Om jag äter för mkt ska jag undvika människor och aktiviteter"


Tankar jag SKA tänka idag:

- jag åt 4 mackor med 2 kokta ägg och kaviar idag och eftersom jag åt mer igår kväll än vanligt är det ett bra matintag. Får inte äta mer idag eftersom det kan sluta illa, det vet jag. Det är dag 11 i mitt nya friska liv and I intend to keep on like that forever!

- ingen frukost hemma imon eftersom tåget går tidigt men måste dricka en måltidsersäting på tåget, absolut inte svälta! ta med en vattenflaska oxå och min dagbok såklart ifall jag behöver skriva av mig lite

- det kommer att vara jättekul att träffa mina nära och kära, de älskar mig nu när jag väger 54 kg och de älskade mig precis lika mkt förr när jag vägde 70 kg och de kommer att älska mig när jag väger 45 kg sen efter sommaren

- jag är laddad inför mkt sport nu under sommaren och bra mat

- jag ser framemot lugna kvällar utan att vänta på att mina föräldrar ska somna så jag kan anfalla deras Digestive paket och Kex choklad

- folk kommer att märka att jag gått ner typ 10 kg sen de sett mig sist så jag kommer att få en massa trevliga kommentarer

- jag VET att jag tappar de sista 9 kilona och kommer att vara ett riktigt bombnedslag i augusti (för min egen skull, ingen annans)

- det blir kul att visa upp mina nya fina kläder, skor och väskor. Kanske får lite nya kläder av föräldrarna när jag gått ner lite till


Det är ju jätteskönt att ha så många trevliga tankar att tänka idag! Och det är skönt att skippa den där förbaskade tanken som ALLA med äs tänker innan de ska resa: "Oh, vad kul! Nu flyr jag från allt och kan svälta och hetsäta i fred." MAN KAN INTE FLY FRÅN SIG SJÄLV. MAN MÅSTE LÄRA SIG ATT LEVA MED SIG SJÄLV OCH HANTERA SIG SJÄLV I ALLA MÖJLIGA LIVSSITUATIONER.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41


   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så ...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Ovido - Quiz & Flashcards