Alla inlägg den 24 april 2008

Av Wanessa - 24 april 2008 23:17

Ja, som, titeln säger - jag gör så mkt i mitt liv just nu, försöker hinna överallt, har ett aktivt liv som jag alltid velat ha. Hatar att vara slö, det har jag varit förut och längtade efter att bli en pigg, glad och aktiv tjej. Nu är jag det! Jag försöker lägga så mkt tid som möjligt på studier, väger 53 kg (vägde 63 kg för inte så värst länge sen), bär jeans i stlk 26 (jippie!), har underbara vänner som jag spenderar en hel del tid med och privatllivet är ok också. Ok ja... Mer säger jag inte.

Jag älskar mitt liv just nu och vill alltid vara så ambitiös, men ibland känns det att jag inte längre sätter mig ner och tänker på saker och ting. Detta för att inte tänka negativa tankar, för att inte se brister i en aspekt som är ganska så stora. Det är mkt roligare att jämnt vara sysselsatt och hinna med en massa saker än inse vilken stor bit som saknas och hur mkt jag vill ha den.

Dagens mattips: se till att ha "unnardagar" d v s ät ngt gott och onyttigt en gång i veckan. Det håller motivationen uppe och inte låter förbränningen att saktas ner. Idag hade jag min "unnardag" - lite lite kladdkaka, en ruta 70% mörk choklad, 3 små kex. Alltså: överdriv aldrig! Inte mer än sådana där mängder!

Dagens relationer-psykologi-tips: det där med ett aktivt liv - ha dig själv i fokus! Tillåt inte tankarna att få dig att må dåligt! Allt fixar sig av sig själv. Koncentrera dig på det som du kan påverka. Inse saker som du är hjälplös att påverka. Allt detta låter som en klok handbok:)) Skriver detta för min egen skull också, måste se till att följa de reglerna.

Dagens bild: en lite väl sexig bild, jag vet:))

Ovido - Quiz & Flashcards