Alla inlägg den 6 april 2008

Av Wanessa - 6 april 2008 13:02

Idag har jag varit duktig och smort in nästan alla mina skinnkläder och skor med minkolja. Det är sådant man hela tiden skjuter upp, men idag blev det äntligen gjort. Nu håller mina jackor, skor, handskar och handväskan bättre.

Min hälsosamma livsstil verkligen pay off! Äntligen står det 56 kg på vågen! Jag är sååå glad! Kläderna sitter bättre och jag mår mycket bättre. T o m skolan går bättre, jag får mer energi. Idag ska jag äntligen maila in det där arbetet som legat så länge och sköts upp. Plus en massa saker jag måste göra tills imorgon. Jag kommer att hinna men det blir stressigt efter att jag kommit hem från fikat i stan.

Dagens mattips: krabba är en jättebra proteinkälla. Gott i soppan, sallader och bara som den är.

Dagens relationer-psykologi-diskussion: i den där boken jag måste läsa i engelskan nu har jag stött på ett uttryck: if a man doesn´t get possesive with you, eventually you get! Det är ett jättemisstag, då rasar allting samman. Man måste vänta ut, in i det sista, om det är värt det. Hur tråkigt det än låter. Lev ditt liv och njut, saker och ting faller på platsså småningom. Det är ju inte så att medan man "väntar ut" så sitter man inlåst, isolerad och avfärdar en massa riddare på vita hästar!

p.s Grattis till mig och min viktminskning igen!


Ovido - Quiz & Flashcards