Direktlänk till inlägg 25 mars 2008

Krafterna går upp och ner

Av Wanessa - 25 mars 2008 00:27

Ja, hur kul det än är med American och British Culture men jag börjar bli trött på tentaplugget. Allt fler saker distraherar mig - msn, youtube, googlar allt möjligt, skriver detta just nu:)) Viljan finns där, jag måste klara av den här tentan, det är intressanta saker att läsa om, men de fysiska krafterna börjar svika. Kroppen vill bara lägga sig i sängen och kolla på tv. Den hälsosamma instinkten att inte köpa cigarretter rök, Marlboro Menthol är återigen i bruk:)) Gymmet ersattes av en hel massa armhävningar (2 omgångar) och diverse andra övningar (knäböj, sit ups osv). Maten är fortfarande i balans eftersom när jag pluggar intensivt så MÅSTE jag äta nyttigt och bra, då är jag piggare.

Jag tänkte börja med att jag då och då slänger i "dagens mattips" här på bloggen. Och även "dagens relation/psykologi-diskussion" (men det har ni kanske märkt att jag gör:)).

I alla fall:

Dagens mattips: Kelda soppa (köps färdig) med Asparagus smak (sparrissoppa alltså). I den slänger man lite räkor och broccoli. Voila och man har en nyttig, snabb och värmande måltid!

Dagens relationer/psykologi-diskussion: varför är vi tjejer sådana push overs? Varför har vi så svårt att säga nej till folk? Och nu menar jag absolut inte endast till killar.Om en tjejkompis ber att få följa med någonstans dit vi (tjejer alltså) inte alls vill att hon ska följa med så hittar vi på en massa flummiga anledningar, ältar problemet och undrar hur vi ska uttrycka oss för att inte såra henne. Och ältandet som gäller killarnas beteende ska jag inte ens gå in på just nu - bloggen kommer inte att räcka till:)) Jag själv och många många andra tjejer måste lära sig att underlätta saker för sig själv, inte tänka och analysera för mycket. Skulle vara skönt med en "ältar-spärr" som lyser rött när man analyserar sönder en person, en händelse eller en blick:))


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41


   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så ...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Ovido - Quiz & Flashcards