Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Wanessa - 26 mars 2008 23:53

Ja, 2 kapitel kvar att läsa innan jag lägger mig... Går segt nu i slutet. Imorgon ska jag repetera allting, läsa igenom det jag har skrivit.

Dieten går väl bra, magsäcken har krympt och jag har kontroll, meningen är att jag ska ha den hela livet, inte bara under diet-perioden.

Dagens mattips: WASA Sandwich - knäckebrödmackor med cream cheese (finns i olika smaker). Portionsförpackade, lätta att ta med, goda och energin från dem räcker länge.

Dagens relationer-psykologi-diskussion: om kärleken inte finns dyker det upp krav och mål. Det tar aldrig slut, efter uppfyllda krav kommer nya. Efter ett löst problem kommer ett annat. Huvudsaken är att man måste tänka själv hur bra man egentligen mår av allt som händer, man ska göra medvetna val som man blir lycklig av. Lätt att säga, svårt att följa. Vissa saker kan man påverka, andra inte. Och de där andra kräver ibland bara lite tid, ändrad inställning och dessutom tror jag starkt på ödet - det som är menat ska hända en, kommer att hända - förr eller senare.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards