Alla inlägg den 30 mars 2008

Av Wanessa - 30 mars 2008 23:34

Ja, livet kommer alltid med ngt nytt. Jag håller ständigt på att utveckla egenskapen att inte bryta ihop vad som än händer. Jag påverkar det jag kan, jag vet att jag ofta inte kan inse om situationen är hjälplös. Jag tycker ändå att jag har gjort en hel del framsteg när det gäller självkontroll. Jag jämför med hur det har varit förut - jag bryter inte ihop av saker som tidigare kunde fått mig ur balans i flera dagar. Jag tröstäter inte (jätteframgång!), hoppas det håller i sig hela livet, den här hälsosamma inställningen.

Imorgon är det vägdags igen och då blir det intressant att se om vågen visar 56 eller fortfarande 57, 2 kg. Jag vet att man ska tänka långsiktigt men det är jättekul när siffrorna sjunker!

Idag var det världens finaste väder och jag har varit mkt utomhus och promenerat. Träffat mina vänner och verkligen slappnat av efter kulturtentan. Kvällen var dock full av funderingar... Men men, man kommer alltid fram till något nytt.

Till min goda vän - lycka till på tentan imorgon!

Dagens mattips: det nya knäckebrödet Solruta från Wasa med ett tunt lager Kalles kaviar med ägg.

Dagens relationer-psykologi-diskussion: vad har jag gjort för att förtjäna det här? Vill inte ens skriva mer.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards