Alla inlägg den 23 mars 2008

Av Wanessa - 23 mars 2008 23:56

Ja, nu är jag tillbaka efter några dagars slapphet och funderingar, tillbaka till det ambitiösa, aktiva och kravfulla livet. Jag har pluggat en hel del idag, tagit tag i ett samtal (tanken om vilket hade gnagat länge), köpt supernyttig mat och ska inte lägga mig förrän jag är klar med de kapitlen jag har planerat in.

Dieten är återigen igång efter tiramisun och räksalladen som inhandlades under påsken. Dagens matintag var 2 äpplen, lite ost och thaisoppa med broccoli. Blev dock ingen träning förutom vardagsmotion. Imorgon blir det definitivt gym! Idag behövde jag verkligen komma igång med tentaplugget.

Ska bli spännande att se hur viktnedgången artar sig, våren är nära och mina fina vårkläder väntar otåligt på att användas! Måste verkligen bli smal, allting är ju i ljusa färger och oh så tajt! En vit trenchcoat, roberto cavalli jeans, kort jeanskjol, små färglada toppar... Alla de kräver en fit kropp. De enda som inte kräver det är mina chanel solglasögon:)) Ja, ja, man ska vara långsiktig. Men jag satsar på att väga 56-55 i slutet på nästa vecka. Målet är ganska realistiskt och inte alltför extremt.



Av Wanessa - 23 mars 2008 00:21

Jag tyckte om citaten i rubriken eftersom jag håller med om att det är just genom kärlek man kan uppnå perfektion, bli en bättre människa. När man är kär så känns det att allting är möjligt - det gråa vädret känns helt ok, man är pigg och glad, alla ser att man är lycklig, studieresultat förbättras, matvanor, träning och välbefinnande är i toppskick. Ja, allt detta låter underbart men vad ska man göra när man inte har någon kärlek i sitt liv för tillfället? Ska man förfalla, strunta i sitt liv och bara gå runt och älta det som har hänt? Jag orkar inte längre ställa frågor "Vad är det som gick fel?", "Om jag bara inte bla bla bla så skulle han inte bla bla bla...", "Kommer jag någonsin träffa min soulmate?". Orkar inte med allt detta längre, ska satsa all min energi på att sysselsätta mig med saker som gör mig gott - studier, träning och mina vänner. Just nu känns det att det kommer att gå bra - jag har pluggat en del och ska fortsätta, gjort en ansiktsmask och känner mig jättesugen på att lyfta skrot på gymmet imorgon efter en lätt frukost.

I detta inlägget vill jag tacka min allra närmsta vän, för allt stöd och kloka ord. Du vet vem du är:))

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards