Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Wanessa - 12 januari 2009 12:54

hej på er alla bloggare och mina kära besökare! äntligen är jag tillbaka från mina föräldrar, var där mellan 22 dec och 8 jan. När jag åkte dit vägde jag ca 51-52 kg, idag visade vågen 53 kg och detta är väldigt bra med tanke på att jag har mens just nu. Jag är oerhört lycklig att jag inte gick upp efter julen!! så glad att det är helt sjukt! jag tillät mig äta lite gott under den perioden men jag tränade en hel del så det blev väl plus minus noll.

Som jag sa tidigare har jag en jobbig relation med min familj, den blev inte bättre nu heller men jag har lärt mig att hantera det hela, utan hjälp från kex choklad och kanelgifflar:)) Men jag måste erkänna att jag faktiskt åt av de grejerna under julledigheten, en brownie och en muffins också:)) men allt detta var inte på samma kväll såklart och på ett mkt friskare sätt än för ca ett halvt år sen. Som sagt jag hetsåt sist i juni 2008 och det var också då som jag sa till mig själv att nu räcker det och börjat älska mig själv mkt mer. som alla vi vet, det är just det som behövs, räcker inte med en ny och bättre kosthållning. När det gäller min mat just nu så är det fortfarande samma sak som gäller - 3 måltider, mellanmål ca 2, mkt protein, bra fetter och kolhydrater endast i form av grönsaker (alla möjliga), frukt och baljväxter. Inga sötsaker som sagt. Jag vet att allt detta låter väldigt strikt men jag har som sagt provat att äta pasta, potatis, bröd, socker under ledigheten nu och ja, det gick bra. Jag tog inte en massa extra, det har inte satt igång en matattack men jag var inte på topp mentalt av det hela. Tankarna började snurra och jag blev helt enkelt trött av att befinna mig i det tillståndet. Jag har gått igenom så mkt skit under tiden jag var sjuk i mina ätstörningar att den minsta påminnelsen om den tiden (alltså snabba kolhydrater) får mig helt enkelt att känna mig ledsen och rädd. Jag är glad att min bulimi inte blev till anorexi eller ortorexi (ja, jag äter jättenyttigt men jag tränar inte som en tok och rasar inte i vikt). Jag är glad att jag inte börjat gilla svält, tvärtom - jag klarar inte av svält för den påminner mig om mina "kompensationsdagar". När jag äter som jag gör nu känner jag mig harmonisk och lugn, samtidigt som jag är full av energi. Jag ska fortsätta med den här livsstilen, jag känner mig faktiskt inte begränsad på ngt sätt. Vart man än går med sina kompisar och äter finns det alltid ett nyttigare alternativ. Nu ska jag cykla på min motionscykel en timma och samtidigt se på Pirates of The Carribean 2 på dvd. Sen blir det en bra lunch och lite plugg. Och såklart kommer jag att duscha men min lyxiga duschgele från Yves Saint Lauren:))

Ovido - Quiz & Flashcards