Direktlänk till inlägg 7 juli 2008

Funderingar kring ätstörningar

Av Wanessa - 7 juli 2008 00:31

Jag kan ibland tro på skrock och tecken osv. T ex innan ngt obehagligt händer brukar jag "känna på mig det" och äter konstigt. Tidigare /för mer än en månad sen/ var det hemska hetsätningar. Nu är det bara mer mat än vanligt eller tvärtom, har svårt att äta.


Ett exempel på sånt inträffade för 3 år sen när jag fick en matattack från ingenstans, stannade t o m längre på jobbet för att kunna hetsäta. Och när jag är på väg till bussen och känner mig som en boll så ser jag mitt ex som dumpade mig för några veckor sen. Jag säger bara - ett stort torg, finns ingenstans att springa och gömma sig, jag har fula kläder och noll smink. Han vinkar, har en supervältränad tjej vid sin sida. Man börjar med allt jävla "Hur är det? bla bla bla". Och så kommer hans stolta: "Det här är Paula". Sen dess hatar jag namnet Paula...


Idag var jag också lite synsk... Mina föräldrar kom hem från semestern sent på kvällen. Jag visste att vi skulle tjafsa, jag såg det komma. Hela dagen åt jag för mkt, var okonsekvent i allt jag gjorde, sömnig. När de kom så fick jag musli i halsen och hostade i typ 5 min. Deras reaktion var: "Du har säkert rökt som en tok medans vi var borta". Man kan inte ens hosta i fred!!!


Nu blev jag kallad för hora och "sopor" igen som vanligt... Utan ngn anledning alls. De tror att jag haft sexorgier hemma bara för att jag var ensam. Orkar inte ens gråta, min hjärna har slutat reagera mot sådana upprepade kränkningar. Jag har inte haft några orgier, de kan inte tro på mig att jag har ett bra socialt nätverk och att jag tycker om att umgås med kompisar.


Jaja, jag har slutat grubbla över sånt. Jag vet vad jag ska göra resten av sommaren och överhuvudtaget med mitt liv. Ska äta mindre imon för att kompencera för idag, och jag ser framemot att träffa mina kompisar imon och gå på bio.


Ta väl hand om er, kära läsare! Och om ni har en bra relation till era föräldrar - uppskatta den och vårda den ömt. Det är inte alla som har sån tur.

 
 
Ingen bild

Anonym

7 juli 2008 21:49

Jag följer din blogg bara av en händelse och läser den varenda gång du har skrivit. vet inte varför, jag känner inte dig eller någonting. men det jag läser som t.ex idag får mig att vilja räcka ut min hand. om du vill prata med någon som absolut inte dömer dig på något viss så finns jag här. vi kan prata via e-mail om du vill eller msn? bara så du vet:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41


   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så ...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Ovido - Quiz & Flashcards