Alla inlägg den 10 juli 2008

Av Wanessa - 10 juli 2008 23:00

Nu åker jag utomlands en månad. Ska bli skönt att byta miljö och uppleva ngt nytt och annorlunda. Annat språk, annan kultur, andra människor. Jag kommer inte att kunna blogga därifrån men såfort jag är tillbaka i Sverige så börjar jag skriva igen och hoppas att ni, mina kära läsare, inte försvinner nånstans:))


Allt det där kring mat känns bra och harmoniskt nu och jag är glad att jag fortfarande, sedan 1 juni 2008, är frisk från mina ätstörningar. Nu innan resan känner jag mig stark och bytt fokus helt, det finns så mkt annat kul att göra, att älta, att grubbla över än mat. Men detta tog som sagt 3 år för mig att inse.


Nu vill jag säga några ord till de underbara tjejer/kvinnor som jag kommit i kontakt med mha av den här bloggen:

Tant Malin - stort tack för allt, du är en otroligt stark och smart kvinna! Du gör ett så bra jobb att du hjälper oss alla här och jag älskar dina historier!


Rebecca - fortsätt att kämpa och jag beundrar dig som står ut med behandlingen på mando, inte lätt det där. lycka till och tänk på allt det positiva som du har framför dig när du är frisk från skiten!


whyme86 - jag tror på dig och ser framemot att läsa din blogg sen i augusti. hoppas du får en skön sommar med din familj ocg din pojkvän! uppskatta dem för det är inte lätt att hitta människor som älskar dig no matter what.


mikas - tack för dina kloka ord! duktigt att du tagit dig ur det här helvetet och har en så sund inställning till mat, och livet överhuvudtaget. ha en underbar sommar och ha kul med din familj!


Som sagt kommer jag tillbaka 1 augusti och den dagen kommer det att bli mkt läsning, alla era inlägg som jag missat:)) Och så berättar jag såklart hur min semester har varit. Hej så länge och ni är underbara! Vi hörs i augusti!

Av Wanessa - 10 juli 2008 22:55

Jag läser en jättebra bok nu. Den rekommenderar jag varmt. Speciellt för kvinnor, och ätstörningar-problemet omskrivs där dessutom. Boken heter:


"Be happy without being perfect. How to break free from the perfection deception" by Alice D.Domar, Ph.D., and Alice Lesch Kelly.


Mycket psykologi i den och det tycker jag om. Mycket lärorikt.

Ovido - Quiz & Flashcards