Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Wanessa - 8 juli 2008 19:09

Idag har det varit en lugn dag. De senaste 2 dagarna kändes allt så jobbigt, det blev t o m en hamburgare med strips igår:)) Men det var så gott att jag inte ångrar mig + jag har promenerat i stan med kompisar hela dagen.


Det faktumet att jag kan njuta av snabbmat när jag väl unnar mig det känns mkt positivt. Tidigare förknippade jag fet mat med ångest och "att straffa mig". Nu tänker jag mer som "friska" människor - nu är jag sugen på fett, jag äter det jättesällan och nu njuter jag och är lugn och tillfredställd efteråt.


Klart tänker jag fortfarande på vikten. Jag behåller min vikt just nu, tänker inte gå upp utan såklart ner några kilo.


Jag har faktiskt bytt fokus idag. Mina tankar kretsade inte kring negativa saker utan på neutrala saker, saker som händer runt omkring mig. Allt känns harmoniskt och bra just nu. Fast visst äter jag ganska lite idag för att "kompencera" för hanmburgaren igår, så den "gamla Wanessa" finns där ändå:)) Men det är absolut inte svält och inga tankar om hopplöshet. Ha en trevlig kväll allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards