Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

Allting blir verkligen vad man gör det till. Vi har mer makt och inflytande över våra liv än vad vi tror.

Av Wanessa - 25 augusti 2008 09:43

Som jag skrev i titeln, vi kan verkligen påverka mer än vad vi tror. Visst mkt ont händer utan att vi kan göra ngt åt det - olyckor, sjukdomar, olycklig kärlek eller andra människors handlingar.

Jag är fortfarande frisk från mina ätstörningar och det känns underbart. Men jag har också blivit mer disciplinerad när det gäller andra saker också. Visst kan jag ha mina korta perioder av slapphet men dem har väl alla.

Jag har lärt mig på sistone att det är så kul när man är aktiv och hinner med mkt under dagen. För mkt grubblande är verkligen jättedåligt. Men det gäller att verkligen hitta orsaken till grubblandet och om problemet är olösligt eller rentav löjligt är det bara att överge den där fixidén. Som jag nämnde tidigare så är min destruktiva relation med en viss kille äntligen över och det känns att livet har blivit sååå mkt lättare! Som det är i tecknade filmer - klarare färger,fåglar börjar kvittra och en skön musik börjar spela:))

Jag gör mitt bästa för att ordna mitt privatliv men kärlek handlar ju om "free will" (som i den där roliga filmen "Bruce, the almighty") och jag kan inte tvinga ngn att älska mig. Ja, vi har en viss makt över våra liv men kärlek har en alldeles egen makt som alltid har rätt.

Nu ska jag fortsätta med min aktiva dag, måste till stan nu och hämta mina omklackade skor. Förresten, jag köpte helt underbara feststövletter, i guld. Ja, skor är verkligen en av de bästa humörhöjare ever:))

Dagens bild: Angelina Jolie för klädmärket St. Jones. Otroligt elegant kampanj!

 
 
Mikan

Mikan

25 augusti 2008 20:36

Tack för ett givande och jättebra inlägg!
kramar

http://www.mikas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41


   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så ...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Ovido - Quiz & Flashcards