Alla inlägg den 19 november 2008

Av Wanessa - 19 november 2008 14:19

Nu är det inte alls ofta jag skriver här men jag läser andras bloggar ganska ofta. Jag kan inte sluta förvånas över hur olika människor kan vara när det kommer till det här "att bli frisk från ätstörningar"! Allting är så himla individuellt. Det som funkar för mig kanske inte alls kan funka för andra. Jag till exempel har valt att helt avstå från mina hetsätnings-triggers. Jag äter mkt varierat men de där sakerna som är "farliga" kan jag inte äta alls, minnena är för hemska, jag har bytt livsstil och tankesätt helt och hållet. En annan sak - jag kan absolut inte motionera som en galning utan väljer måttliga och njutningsfulla motionsformer. Detta för att om jag tränar för mkt så påminner detta mig om mitt "kompensationsbeteende" när jag var sjuk i ÄS. Det var det, lite tankar kring allt detta, nu ska jag gå och plugga, det är inte långt kvar till jul nu, måste verkligen lägga i nu. Kram på er alla! 


Ovido - Quiz & Flashcards