Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Helt slut... Men väldigt glad inombords

Av Wanessa - 14 oktober 2008 22:04

Som ni märkt så skriver jag inte så ofta längre. Dels för att min kurs tar jättemkt tid och dels för att jag koncentrerar mig på min nya livsstil som då är supernyttig mat och lagom med motion. Det känns att jag äntligen hittat matvanor som jag trivs bäst med. Visst, jag äter ganska strikt men så här bra har jag inte mått i hela mitt liv! Jag svälter mig inte och jag hetsäter inte. Allt jag äter är valt för att tillföra kroppen det bästa. Motionen är inte överdriven, inga galna gympass som får en att tuppa av. Jag powerwalkar, cyklar och tränar pilates. Perfekt för min kropp och mitt psyke.

Saknar varken cigarretter eller skräpmat. Chokladsmaken får jag från mina proteinbars. Idag är det dag 22 av mitt "nya liv". Visst, jag har skrivit "nya liv" för några månader sen, då var det seger över det värsta, de okontrollerade matorgierna. Nu är det mer som början på ett allmänt nyttigt liv utan tvångstankar kring mat. Dessutom försöker jag prioritera det viktigaste i livet överhuvudtaget. Jag är mer ansvarsfull när det gäller mina studier, jag är mer sparsam med pengar och jag försöker att vara en bra flickvän. Min älskling förtjänar en glad och lycklig tjej vid sin sida, mig alltså:)) Efter allt han har gått genom med mig - depressioner, godispapper över hela golvet, högar av odiskade tallrikar, jag snodde t o m hans mat när han minst anade. Jaja, allt det där tillhör det förflutna. Men det är ett helvete att bo ihop med en kille när man lider av bulimi. Nu är det skönt att kan komma in till mitt rum och jag behöver inte att gömma en massa mat under sängen eller ballerina-kex i garderoben:)) Jävligt mkt jobb och snack och bloggande och pengar jag har lagt på att bli frisk. Skönt att jag blev frisk till slut. Och så snygg är jag nu! En riktig heting:))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wanessa - 14 juli 2010 09:48

hej alla bloggare och bloggläsare! nu e jag tillbaka efter ett långt uppehåll och tänkte blogga lite då o då nu på sommaren. jag känner verkligen att jag behöver skriva av mig och kanske få stöd o läsa om andras erfarenheter av PCOs. Min gamla blogg/...

Av Wanessa - 18 september 2009 11:41


   hej igen! har inte bloggat på väldigt länge nu. Det är JÄTTEMKT som har hänt och mitt liv är ganska så annorlunda nu. Mkt att göra i skolan, är förkyld nu, svårt att läsa då tyvärr. Jag försöker att umgås med min kära partner och mina kompisar så ...

Av Wanessa - 8 augusti 2009 13:16

Är i en annan stad nu och är lite upptagen, så bloggar inte. Men det går bra för mig, peppar peppar:) Och jag läser några bloggar regelbundet. Ha en bra augusti! kram ...

Av Wanessa - 7 juni 2009 00:00

Idag har det varit en bra dag. Igår blev det lite väl mkt choklad och en sen pastarätt men idag mår jag jättebra och ska strax avsluta mitt sista skolarbete för terminen.   Slutsatser jag dragit generellt på sista tiden är många: - föräldrarna är som...

Av Wanessa - 5 juni 2009 07:51

Har nog en panikattack just nu, en mini sådan. Föräldrarna tar kål på mig, känner mig så hjälplös. Funderar över sommaren, kanske kan bo hos min sysyter och sova över hos kompisar då och då. Kan inte skita i att åka hem helt för sommarjobbet är fixat...

Ovido - Quiz & Flashcards